FMI: Inghet sau dezghet?

A fost o zi speciala, cu cea mai grea intalnire (cu seful misiunii FMI, Jeffrey Franks, cu reprezentantii UE, Bancii Mondiale si ai Bancii Centrale Europene) pe care am avut-o in cariera mea sau cel putin in ultimii 20 de ani.  La noi, ca la romani: un distins reprezentant al unei confederatii patronale si-a inceput prelegerea spunand ca el nu stie ce cauta la intalnire, ca nu cunoaste agenda discutiilor, asa ca nu si-a facut lectiile, dar ca data viitoare o sa fie foarte bine pregatit… Problema este ca s-ar putea sa nu mai existe data viitoare! Seful Misiunii astepta astazi diagnosticul pus de patronate economiei reale si solutii de iesire din criza. Eu mi-am facut lectiile, nici nu am dormit noaptea trecuta, asa incat am fost singurii care le-am adresat oficialilor o scrisoare deschisa privind exact evolutiile economiei romanesti si ce asteapta mediul de afaceri de la Fond. Vestea proasta este ca cei care privesc Fondul ca pe un salvator al neamului care trebuie sa vina cu masuri directe de crestere economica gresesc. Franks a spus in timpul discutiilor ca problemele nu pot fi rezolvate de FMI, ci de Romania, asa incat problemele politice si economice trebuie sa-si gaseasca solutiile de la politicieni, sindicate, patronate, intelectuali. Fondul poate doar sa directioneze Guvernul (care Guvern, ma intreb?) pe directia buna si sa contribuie la un pachet de masuri privind relansarea economica. Vestea buna este, asa cum spunea Franks, ca Romania care acum se afla „intr-o vale” (8 – 8,5 % scadere economica in 2009), „va urca muntele” prin crestere economica de 0,5-1 % in 2010. Desigur, daca politicienii vor intelege ca avem nevoie de un Guvern puternic, stabil si de bugetul pe 2010 aprobat in Parlament pana la sedinta board-ului FMI din 10 decembrie 2009. Asa ca mingea e in terenul politicienilor romani!

Published in: on Noiembrie 3, 2009 at 3:16 PM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2009/11/03/fmi-inghet-sau-dezghet/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

