Soluţii turistice de criză

Editorialul de maine din Curierul National

Faptul că nu sunt bani şi că suntem în criză nu mai este un secret pentru nimeni. În mijlocul acestui deşert în care pare că nimeni nu mai merge şi că afacerile stagnează, am redescoperit, oarecum întâmplător, cum putem folosi turismul pentru a mai diminua din efectele crizei. Am fost prezent săptămâna trecută la Chişinău la o dezbatere despre introducerea tichetelor de masă în Republica Moldova. În afara acestui subiect, am abordat cu patronatele din ţara vecină subiectul unui proiect foarte drag mie pentru că eu l-am lansat pentru prima oară în România: Drumul Vinului. Pasiunea oamenilor pentru vin şi pentru tot ceea ce înseamnă cultura şi obiceiurile născute în jurul acestei îndeletniciri milenare ar trebui transformate în obiectiv turistic şi în punct de atracţie pentru cei care ajung prin părţile noastre. De ce a renăscut această idee la Chişinău? Pentru că Republica Moldova deţine o cramă la Mileştii Mici care a intrat în Cartea Recordurilor prin dimensiunile sale. Nu cred că mai este un secret faptul că prin cele două crame celebre ale Moldovei, Cricova şi Mileştii Mici, te poţi rătăci cu maşina ca printr-un labirint infinit de butoaie şi sticle, unde se ascund vinuri de calitate şi de o vechime considerabilă.

Tocmai de aceea am de gând să revitalizez acest proiect al Drumului Vinului făcând legătura între podgoriile din România şi cramele din Republica Moldova. Există un interes al patronatelor din Republica Moldova în acest sens, aşa încât nu ne rămâne decât să ne punem pe treabă. Am da o mână de ajutor turismului de pe ambele maluri ale Prutului care suferă şi el din cauza crizei şi a împuţinării banilor. În loc să se plângă de criză, turismul ar putea fi gândit ca o soluţie împotriva ei. Trebuie doar să aducem pe piaţă ceea ce avem specific, ceea ce ne transformă într-o destinaţie unică. Cred că Drumul Vinului pe ambele maluri ale Prutului constituie o asemenea destinaţie turistică, aşa încât Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii pe care o conduc se va implica în mod direct în impulsionarea recreeării şi relansării acestui proiect.

Desigur că este interesant şi poate constructiv să analizăm criza economică, să dezbatem aspectele ei, dar poate e timpul să şi găsim, fiecare la locul său de activitate, modalităţi concrete de a o combate. Turismul poate fi una din aceste modalităţi şi vreau să facem demonstraţia acestui lucru. Până la urmă, e păcat ca atâtea comori ale acestor ţinuturi să rămână necunoscute şi neexploataate turistic într-o vreme în care toate ţările se străduiesc să intre pe piaţa turistică, fie că au, fie că nu au ce prezenta vizitatorilor.

Anunțuri
Published in: on Iunie 20, 2010 at 9:05 AM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2010/06/20/solutii-turistice-de-criza/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: