Despre brandul de tara

http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/agathon-brandul-turistic-e-ca-o-piesa-noua-la-radio-nu-e-mare-branza-insa-apoi-te-obisnuiesti-46613

Fostul ministru al Turismului, Dan Matei Agathon, afirma ca lansarea noului brand turistic al Romaniei reprezinta un moment important pentru turismul romanesc, insa cat de eficient va fi vom afla abia peste cativa ani.

”Noul brand e ca o piesa noua la radio. La inceput nu e o mare branza, insa apoi, promovata puternic, data de 14 ori pe ora, incepi sa te obisnuiesti”, a declarat fostul ministru, in trecut promotorul campaniei ”Romania, simply surprising”.

”Nu pot sa estimez cum va fi primita aceasta noua identitate. Vom vedea daca va avea efecte pozitive abia in momentul contractarilor de catre turisti straini”, a spus Agathon, pentru DailyBusiness.ro. ”Sper sa fie o poveste de succes”.

Fostul ministru al Turismului a precizat ca, dincolo de speculatii, cert este ca Romania avea nevoie de o noua identitate. ”Turismul este intr-un permanent razboi la nivel international. Ne luptam cu alte 124 de tari care spun, la randul lor, ca sunt cele mai frumoase tari din lume. Intr-un asemenea razboi, toata lumea lupta pentru o resursa tot mai rara – turistii straini”, a declarat Agathon.

Fostul ministru spune ca in acest razboi se folosesc inclusiv serviciile secrete, iar toate stirile negative din media sunt speculate imediat de concurenta. ”E exemplul clasic cu calul mort de pe plaja din Mamaia. S-a folosit din plin pentru a justifica cat de prost este turismul de la noi”, spune Agaton.

El considera ca cea mai buna promovare turistica este cea care este corecta cu clientul.
In opinia lui Agathon, cel mai bun brand de tara din lume este cel al Italiei, ”Bella Italia”, un brand simplu, eficient si extrem de sugestiv.

Agathon: Suntem campioni la luat la misto

Dan Matei Agathon spune ca trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant. ”Avem tendinta de a vorbi despre Romania ca fiind cea mai frumoasa tara din lume. Avem cei mai frumosi munti, litoral, femei, avem cei mai buni specialisti in orice. Ei bine, nu este chiar asa. Mai sunt si altii care cred asta. Totul tine de promovare”, a spus fostul ministru.

Pe de alta parte, afirma Agathon, romanii au tendinta de a supra-aprecia ofertele turistice ale altora, cu toate ca si in Romania avem turism de calitate. ”E chestie de snobism. Romanii care merg, de pilda, in Bulgaria, sunt atat de snobi incat atunci cand se intorc din concediu de acolo, in loc sa le recunoasca cunoscutilor ca nu a fost chiar la nivelul la care s-au asteptat, ca au avut probleme, prefera sa laude concediul perfect. Le dau un sfat celor care pleaca in destinatii de genul asta. Sa ia inca 500 de euro cu ei. O sa le trebuiasca”, a declarat fostul ministru al Turismului.

Anunțuri
Published in: on August 3, 2010 at 3:42 PM  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2010/08/03/despre-brandul-de-tara/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Sa traiti domnule profesor!
    Tot acest scandal din jurul brandului turistic chiar ar fi amuzant, daca nu ar fi fost pompati atia bani…
    Adica de o saptamana toti se cearta pe frunza(lui adam).
    OK, or fi dat ei banii la o firma de casa…dar…chiar atat de incapabili sa fie incat nici sa fure calumea sa nu fie in stare?!
    Oricum era asa greu sa aleaga un brand simplu, ceva gen DISCOVER ROMANIA,, fara alte briz brizuri, pe principiul less is more, si apoi cu adevarat sa faca o campanie de promovare, dar nu la CNN, Euronews sau mai stiu eu pe unde. Ma refer sa contacteze marile ghiduri turistice din lume gen Lonely Planet si sa faca o promovare cum trebuie. Am intrat pe site-urile acestor ghiduri si am ramas masca cat de prost informate sunt despre Romania. Ce turist iti vine daca el citeste intrun ghid din asta ca in Romania te musca ursul de fund, sau mai stiu eu ce traznaie?!
    Personal lucrez la un site complex despre turismul din constanta si Mamaia(stiu ca nu e grozav sau asa…dar nici in Paris, NY, Miami sau Nisa nu stau lucrurile ppe roze asa cum arata in brosurile turistice). Am ales o denumire simpla DISCOVER CONSTANTA, e structurat exact pe ce trebuie sa stie un turist:de la o scurta istorie la cazare, masa, distractii, informatii utile etc…
    http://discover-constanta.blogspot.com/
    Daca aveti timp poate intrati sa va faceti o parere, pe care sper sa mi-o impartasiti si mie. 🙂
    Cu respect
    Harry


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: