Jurnalistii straini ne cer sa-l includem pe Dracula in brandul de tara

viorel.dobran | REALITATEA.NET

Publicaţia britanică l-a căutat în zadar pe Dracula printre frunzele din brandul tiuristic al României şi s-a împotmolit în gropile care duc la Castelul Bran. CNN constată că este o capcană turistică adevăratul  Castelul lui Dracula, identificat la Cetataea Poenari din Argeş.

// //
«
Brad Pitt va filma la Cetatea Poienari/Foto: argestravel.ro
Imaginea 1/2
»
// //

Jurnaliştii străini au venit în România pentru a găsi Castelul lui Dracula, în preajma sărbătorii de Halloween. The Guardian s-a împotmolit în drumurile pline de gropi, iar CNN consideră Cetatea Poenari doar „o capcană turistică”.

„Cum te-ai simţi dacă un turist ar veni la tine şi ar întreba: Elisabeta I a fost într-adevăr o pitică mâncatoare de carne? Ca în film? Întreb pentru că asta simt românii despre Dracula
„, scrie The Guardian, care nu uită să amintescă faptul că, în afară de Contele Dracula din romanul lui Bram Stoker. Există Vlad Ţepes, „un erou naţional român, care a luptat împotriva otomanilor şi a redus rata criminalităţii, în mare parte trăgându-i pe infractori în ţeapă”.


„Uneori Dracula trăgea în ţeapă şi câte 20.000 de oameni înainte de masa de prânz. Acest Dracula este iubit de români”, notează publicaţai britanică.

The Guardian constată că actuala campanie turistică naţională îl ignoră pe Dracula şi preferă să promoveze Munţii Carpaţi, concluzia fiind că este „o abordare greşită”.

„Mi se pare o nebunie, pentru că Dracula este un brand erotic internaţional, iubit de femei care îşi doresc în secret să fie penetrate de aristocraţi”, notează tabloidul britanic, care adaugă că Bucureştiul arată ca Parisul „mâncat şi scuipat de Croydon”

Ziarista îşi porneşte aventura din Capitala ţării, despre care notează că „arată ca Parisul mâncat şi scuipat de Croydon”. Prima destinaţie în căutarea adevăratului castel al lui Dracula este Bran.

„Acesta este promovat ca fiind Castelul lui Dracula. Numai că nu este. Este de fapt castelul reginei Maria, una dintre nepoatele reginei Victoria”, notează aceasta.

Următoarea destinaţie este Sighişoara, „amplasată pe un deal acoperit cu cimitire”: „Este pe jumătate goală şi destul de înfricoşătoare. (…) Sunt mulţi câini vagabonzi. Vârcolaci, spune ghidul meu de fiecare dată când vedem unul. Are probabil impresia că dacă vrei să faci un traseu Dracula înseamnă că şi crezi în câini paranormali”.

Despre adevăratul castel al lui Dracula scrie şi CNN. Într-un reportaj semnat Aaron Cooper, Castelul este descris ca fiind „o capcană turistică”. La fel ca ziarista din Marea Britanie, jurnalistul american vorbeşte despre cât de dificil este să ajungi acolo şi , după ce ajungi, te întâmină un paznic care nu ştie o boabă de engleză.

Anunțuri
Published in: on Noiembrie 1, 2010 at 10:14 AM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2010/11/01/jurnalistii-straini-ne-cer-sa-l-includem-pe-dracula-in-brandul-de-tara/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: