Concluzii dure despre turism, dar cu solutia brandului Dracula

O analiza dura, poate prea dura, dar care ajunge la o concluzie interesanta pentru care eu       m-am batut mult: Dracula ne-ar putea ajuta sa vindem turismul romanesc!

MITURI DISTRUSE DESPRE TURISMUL ROMANESC

http://niste-vorbe.blogspot.com/2010/11/mituri-distruse-despre-turismul.html

Turismul in Romania. Ce inseamna turismul in Romania?
Nimic.
Da stiu sunt dur insa asta e realitatea, traim cu idei preconcepute induse in perioada comunista cum ca am fi cea mai frumoasa tara din lume cu ele mai minunate lucruri si peisaje din lume.
Surpriza. Nu suntem!!! De ce nu suntem? Sa luam pe rand mandriile noastre:

1-Turismul Alpin
-mitul:Avem cei mai frumosi munti cu cele mai frumoase cascade, partii, paduri si peisaje
-realitatea: avem niste munti scunzi, in care turism se face 4 luni pe an, accesul la partii/statiuni este greoi, statiunile sunt mici si aglomerate, fade si lipsite de atractivitate in care nu ai ce face, muntii sunt cheliti de copaci si umpluti cu gunoaie
-concluzia:busted-Austria are cele mai multe, cele mai mari, cele mai frumoase si moderne partii, spa-uri alpine si statiuni montane.

2-Castelele si Palatele din vestul Romaniei
-mitul:avem castele frumoase si pline de istorie
-realitatea:castelele noastre sunt mici, goale, 95% din ele au lacatul pe usa, iar 70% mai au un pic si cad, istoria lor nu este spectaculoasa, singurul castel care intradevar ar avea potential este cel ridicat de B.P. Hasdeu
-concluzia:busted-In Franta numai pe Valea Loarei sunt 1.000 de castele intretinute, amenajate si cu o arhitectura mult peste ce e in Romania

3-Turismul balner si de SPA
-mitul:avem sute de izvoare miraculoase cunoscute inca din antichitate
-realitatea:sunt doar cateva izvoare cu potential, insa statiunile noastre balneare sunt practic sterse de pe fata pamantului:Baile Herculane sunt cel mai trist si mai explicit exemplu
-concluzia:busted-Piata balneara si a SPA-urilor este dominata de Austria si Thailanda. In Thailanda sunt resorturi cu spa care se intind pe kilometrii patrati si dau un singur exemplu: J.W. Mariott Hotel and Spa Phuket.

4-Orase cu centre istorice:Sibiu, Cluj, Timisoara
-mitul:centrele istorice au cladiri de patrimoniu a caor arhoitectura deosebita le transforma in bijuterii
-realitatea:cladirile, intradevar frumusele au o arhitectura a epocii repoective, insa sunt comune, nimic special sau deosebit
-conluzia:busted-niciodata cladirile vechi-chiar si reabilitate-din orasele respective nu vor atrage turisti cand au competitori:Praga, Varsovia, Viena, Budapesta, Greenwich, La Valetta

5-Dracula
-mitul:este trademarkul romanesc
-realitatea:desi este negat cu o vehmenta prosteasca Dracula vinde Romania. E cel mai puternic brand romanesc, brand care poate aduce sute de milioane de euro daca conducatorii nostrii nu ar fi ata e ingusti la minte si in loc sa il injure sa bage bani in Dracula: Dracula Park, Festoival de film Horror, diverse evenimente si caravaluri pe tema asta.
-concluzia:confirmed-Dracula este singurul lucru prin care Romania ar putea sa detina suprematia pe piata turismului global

6-Vestigii Istorice
-mitul:avem cetati antice si suntem o taara plina de urme ale istoriei
-realitatea:avem cateva cetati care sunt amenajate pentru vizitare si nu sunt cine stie ce, restul sunt supuse furturilor de artefacte pentru valorificre si chiar mai grav decat asta a furturilor de bucati din cetati, bucati care ajung materiale de constructii la casele din zona, alte cetati sunt cazue in uitare prin campuri si paduri
-concluzia:busted-Italia este mamai turismului istoric. Sub orice piatra zace istorie. Orasele italiene mustesc de istorie. Incepem cu Roma si terminam cu Venetia.

7-Bucuresti capitala europeana
-mitul:avem o capitala mare si frumoasa
-realitatea:Bucurestiul este un oras cenusiu in care singurul lucru care atrage cu adevarat e casa poporului, in rest cateva case vechi prin lipscani, muzeul satului , ceva cluburi si atat.
-concluzia:busted-Bucurestiul nu se va putea niciodata compara cu capitalele turistice ale Europei: Bruxelles, Paris, Amsterdam, Roma, Londra, Viena, Moscova, Praga, Madrid, Lisabona

8-Manastirile din Moldova
-mitul:avem un patrimoniu unic de manastiri
-realitate:sunt doar cateva manastiri cu adevarat interesante, majoritatea in locuri greu accesibile si aflate intro stare precara
-concluzia:busted-manastirile care atrag necontnit turistii sunt cele din Franta, Cehia, Slovacia si Croatia.

9-Podgoriile si Vinurile
-mitul;producem cle mai bune vinuri din lume
-realitatea:vinurile noastre sunt de calitate medie si sub medie, podgoriile nu au cu ce sa atraga turistii pentru ca suint prost manageriate pe capitolul asta
-concluzia:busted-Principalii trei producatori de vinuri din lume sunt Franta, California si Spania; urmate de Portugalia si Italia.Franta domina total prin numarul mare de turisti care viziteaza podgoriile.

10-Sighisoara oras medieval
-mitul:cladiri medieval unicat
-realitatea:este un oras medieval pastrat aproape in totalitat, unic in Romania si printre putinele din Europa, insa majoritatea imobilelor nu sunt in conditia cea mai buna si nu sunt amenajate pentru a fi exploatate turistic, din contra sunt total no turist friendly.
-concluzia:plausible-fiind unul din putinele orase medievale pastrate pana acum are potentialul de a deveni un centru turistic major doar daca se investe masiv in el

11-Delta Dunarii
-mitul:o zona naturala unicat, madrie a Romaniei, un paradis verde
-realitatea:o delta ca oricare alta, de dimensiuni mici, in care nivelul de trai al oamenilor de acolo este ca in africa, in care sunt ruine ale unor platforme industriale si carcase ruginite de vapoare abandonate
-concluzia:busted-Delta Dunarii  nu are nimic special prin care sa atraga turistii strainbi, niciodata nu se va putea compara cu delta Nilului sau a Amazonului, ori a Mississippi.

12-Litoralul
-mitul:plaje intinse cu nisip fin, unicat, o riviera cum nu s-a mai vazut
-realitatea:statinui comuniste, aflate in degradare, unele pline de drogati (vezi Vama Veche), plajele dispar de la o zi la alta roase de vant si de apa. Litoralul este tinut in viata si atrage turistii prin Liberty Parade si Mamaia-in Mamaia desi nu ai ce vedea (a se vedea in comparatie orasele de pe coasta croata)atrage prin evenimente, cluburi de lux si sporturi nautice.
-conluzia:plausible- desi nu se compara cu coasta Croata, Costa del Sol, sau Coasta de Azur, litoralul romanesc, daca se baga bani si in statiunile din sud poate deveni ground zero la Marea Neagra. In mod normal as fi trecut la busted insa faptul ca atat in 2010 cat si in 2011 in catalogul TUI Romania este promovata exclusiv prin Mamaia arata potentialul litoralului. Sa nun uitam ca acest catalog al Tui ajunge anual in mana a 6 milioane de turisti. Ceea ce tradus inseamna ca 12 milioane de oameni in medie afla despre Romania, si acest lucru s-a vazut prin autocarele TUI care erau zilnic in Constanta incepand cu martie si pana la mijlocul lui octombrie. Din punct de vedere turistic ca tara daca nu esti in catalogul TUI nu existi.

Desi din ce am scris mai sus reiese clar ca Romania nu are mai nimic cu care sa atraga turisti, exista posibilitatea de a deveni un punct de atractie major al Europei. Unii ar rade, insa am sa dau un exemplu-cea mai vizitata tara din lume e America. America are un nimic si mai mare decat al nostru. Care e secretul lor au bagat bani foarte multi in nimicul pe care il aveau si au stiut cum sa se vanda. Asta e cel mai important lucru sa stii sa vinzi ce ai.

Anunțuri
Published in: on Noiembrie 19, 2010 at 2:13 PM  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2010/11/19/concluzii-dure-despre-turism-dar-cu-solutia-brandului-dracula/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 comentariiLasă un comentariu

  1. Din pacate,turismul pe diferite destinatii romanesti este un mit vehiculat pina la saturatie,pe cind un „mit” turistic consacrat,de mare rasunet,cum este Dracula este ignorat de guvernanti.
    Programul de dezvoltare economica si Dracula,ar putea fi un „duplex” de brand turistic si economic de mare succes pentru Romania.
    Sper ca d-l Clement v-a tras la imprimanta scrisoarea de oferta a programului cit si analiza „Romania dupa 20 de ani” pe care vi le-am trimis prin E-mail,pentru a va putea pronunta asupra lor.
    cu stima,

    • Am primit emailul Dvs. si va multumesc pentru efort. Vom gasi modalitati de a propune unele din ideile dvs. Va astept in continuare pe acest blog pentru schimburi de idei.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: