Am repornit motoarele pentru a sprijini turismul românesc

Editorialul de luni din Curierul National

Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS) pe care o conduc şi care îşi propune să sprijine turismul românesc, începe să prindă viaţă şi în ţară, nu doar în Bucureşti. Vineri am lansat prima filială a Federaţiei la Cluj, capitala Ardealului, unde un grup inimos de investitori în turism au vrut să demonstreze încă o dată că Ardealul e nu doar mintea, ci şi fruntea.

Clujul este o cetate culturală şi cosmopolită de mare valoare a României, iar potenţialul turistic al zonei, incluzând aici şi judeţul, nu numai muncipiul de reşedinţă, este imens, dar insuficient exploatat. Clujul aminteşte de epoca interbelică, are un parfum cultural deosebit, fiind un Heidelberg al României, iar toate aceste lucruri pot fi puse în evidenţă printr-un efort de promovare şi de atargere a atenţiei asupra acestei zone.

Evenimentul de lansare a avut loc, nu întâmplător, în noua locaţie a restaurantului Nostalgia, de pe strada Napoca nr. 16, tocmai pentru că acest restaurant este o reuşită turistică prin crearea unei atmosfere cosmopolite atât de specifice Clujului, în care se vorbeşte în mod curent în română, maghiară, germană, dar şi în alte limbi europene. Restaurantul îi aparţine omului de afaceri Elemer Antal, preşedintele filialei FPTS Cluj, care şi-a transformat restaurantul şi într-o galerie de artă. O îmbinare specifică Clujului intelectual şi artistic, unde specialităţile culinare se îmbină cu discuţiile profunde şi cu creaţiile artistice. O dovadă că turismul cultural nu a murit!

Revenind la activitatea Filialei FPTS Cluj, trebuie spus că o mare oportunitate care trebuie folosită pentru promovarea turismului şi serviciilor din zonă sunt fondurile europene, dar şi iniţiativele private, pentru că deja mai mulţi investitori din domeniul turistic şi-au anunţat disponibilitatea de a participa la dezvoltarea şi promovarea turismului din zonă. În acest sens vor fi luate în considerare crearea unui centru de dezvoltare regională pentru promovare şi pregătire în turism, dar şi participarea sub această egidă la târguri naţionale şi internaţionale.

Într-o piaţă foarte dură a turismului, Clujul are de oferit atât consumatorilor interni de turism, cât şi vizitatorilor din străinătate, parfumul unei epoci culturale care trezeşte nostalgii, o multitudine de obiceiuri specifice, toate într-un cadru arhitectonic unic, atuuri în care Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii crede, motiv pentru care îşi face un scop din a le promova şi readuce la viaţă pentru cât mai mulţi turişti.

Anunțuri
Published in: on Mai 1, 2011 at 9:41 AM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2011/05/01/am-repornit-motoarele-pentru-a-sprijini-turismul-romanesc/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: