Opţiuni de vară

Editorialul de luni din Curierul National

Nu am înţeles niciodată de ce citadinii se îngrămădesc în vacanţele lor, mai scurte sau mai lungi, în alte oraşe unde aglomeraţia o depăşeşte pe cea din localitatea de provenienţă. Desigur, există oraşe pe lume care merită văzute măcar o dată în viaţă, dar perspectiva de a sta la cozi ore întregi pentru a vedea monumentele celebre ale Europei nu este foarte îmbucurătoare. De ce, atunci, acest gen de turism are mai mulţi pasionaţi decât agroturismul? De ce preferă călătorii să se relaxeze într-o altă aglomeraţie şi într-o altă gălăgie decât cea de la ei de acasă, în loc să aleagă agroturismul care le oferă din start un lucru pe care nu prea au ocazia să-l experimenteze: liniştea şi depărtarea de civilizaţia urbană?

Un prim motiv ar fi moda. E mai cool să spui că ai fost la Londra decât într-un sătuc englezesc de care nu a auzit nimeni, unde ai gustat atmosfera de secol XIX. Te simţi, probabil, mai important să mergi cu valul prin Barcelona şi să aştepţi o jumătate de zi la Sagrada Familia decât să guşti un vin la o podgorie spaniolă unde nu se îngrămădeşte nimeni. Spiritul comunitar este exagerat de dezvoltat într-o societate care clamează individualismul şi opţiunile proprii.

Agroturismul vine la pachet cu nevoia de individualitate şi de spaţiu lăuntric. Din păcate, aceste valori nu sunt la fel de vandabile şi de promovate precum turismul de mase. Ţin mai mult de alegerile personale. Totuşi, agroturismul ar merita mai multă atenţie din partea iubitorilor de turism, pentru că valenţele sale sunt nebănuite.

Şi România are ce oferi în acest sens, pentru că mai există zone neafectate de zgomotul oraşelor şi de viteza trepidantă a civilizaţiei. Faptul că prinţul Charles face turism rural prin Transilvania ne arată că avem ce vinde, numai să fim conştienţi de valorile pe care le deţinem. Există în Transilvania, dar şi în alte zone ale ţării, sate rupte parcă din curgerea istoriei şi care îţi oferă şansa de a călători în timp. Este o senzaţie greu definibilă, dar nu mai puţin reală, de a ieşi din timpul tău şi de a gusta o altfel de trecere a orelor, cea de dinaintea inventării motoarelor. Cu o publicitate inteligentă, aceste lucruri ar putea vinde foarte bine agroturismul românesc, de vreme ce turiştii sunt pasionaţi în general de senzaţii exotice şi de trăiri intense pe care nu le pot găsi la ei acasă. Trebuie doar să fim conştienţi de ceea ce avem şi să le spunem şi altora…

Anunțuri
Published in: on Mai 29, 2011 at 10:08 AM  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2011/05/29/optiuni-de-vara/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Interesant punct de vedere. Şi mai este ceva. Atunci când lumea merge într-un oraş îndepărtat se chinuie să treacă în revistă „TOATE OBIECTIVELE”, deşi în propriul oraş rar trece „peste tot”.

    Avem încă o ţară care păstrează aerul de acum o sută de ani şi, în loc să o vindem scump, ca pe un lucru vechi şi foarte rar, ne chinuim să asfaltăm drumurile romane perfect păstrate în cele două milenii. Cred că românii sunt blestemaţi cu nişte lideri care visează mărunt.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: