Bloombiz despre spoturile de turism ale Romaniei

http://www.bloombiz.ro/turism/avem-brand-turistic-si-spoturi-pe-cnn.-cand-incepe-invazia-turistilor_1491717

10 Iunie 2011

Avem brand turistic si spoturi pe CNN. Cand incepe

„invazia” turistilor?

 

Ministrul Turismului Elena Udrea s-a aratat foarte entuziasmata de lansarea campaniei de promovare a turismului romanesc si de difuzarea celor trei spoturi publicitare pe trei canale importante de televiziune: CNN, Euronews si Eurosport. Totusi, parerile sunt impartite. In timp ce fostul ministru Dan Matei Agathon sustine ca spoturile isi vor atinge tinta si ca vor atrage turistii in tara, Sorin Psatta, Integrated Communication Director BBDO, este destul de sceptic.
Dan Matei Agathon sustine ca spoturile sunt „un pas inainte” si le compara cu o alta incercare de promovare a turismului romanesc.

„Daca ma gandesc la hidoseniile de videoclipuri cu Dracula, care au costat 2,5  milioane de euro si care au fost executate in bucataria unui apartament, de la etajul 10, dintr-un cartier satelit al Bucurestiului, sigur ca e un lucru excelent”, explica Agathon.

Sorin Psatta glumeste si spune ca ar putea fi organizat un concurs cu tema „Recunoasteti Tara!”, pentru ca „50 de alte tari au munti si ape, asemanatoare cu cele din spot”.

„Sunt generice, e o colectie de imagini. Daca nu ati auzi comentariul sonor care iti povesteste despre Romania si ai vedea doar imaginile, nu ai sti despre ce tara e vorba, pot fi imagini din jumatate de pe tarile de pe globul asta”, adauga specialistul in publicitate.

Dan Matei Agathon s-a aratat impresionat de faptul ca vocea de pe fundal „interpreteaza” imaginile si nu citeste de pe un prompter, asa cum fac cei mai multi.

„Ceea ce m-a impresionat cu adevarat la videoclipuri este ca au gasit un tip care vorbeste engleza impecabil si care interpreteaza textul, intr-o engleza <<de la mama ei de acasa>>. Mare lucru!”, precizeaza fostul ministru.

In plus, vorbeste foarte bine engleza, ar trebui trimis repede la Sorbona si la Wildenberg, ca sa invete si germana si franceza. Mai in gluma, mai in serios, fostul ministru de turism regreta ca spoturile au fost facute doar in limba in engleza.

„Poate nu era rau sa filmeze spoturi si in alte limbi, dar cu conditia sa foloseasca aceeasi voce”, mai spune fostul ministru.

Amandoi considera ca posturile alese de minister – CNN, Euronews si Eurosport –  sunt potrivite pentru o campanie de o asemenea amploare.

Niciodata, in Romania, in istorie ei moderna, nu a fost prezentata pe trei posturi de amplitudinea asta. Nu exista posturi mai vizionate si mai urmarite decat acestea trei”, sustine Dan Matei Agathon.

Psatta este mai rezervat si considera ca e mai complicat de verificat daca media planningul a fost facut corect. Totusi, alegerea celor trei canale de televiziune este o alegere „naturala si corecta”, in opinia expertului BBDO.

„Bunul simt iti spune ca telespectatorii acestor gen de posturi sunt, probabil, oameni cu posibilitati financiare, cu interes de a calatori”, mai spune specialistul in publicitate.

Dan Matei Agathon nu considera ca trei spoturi sunt prea multe, pentru ca „au mers pe promovarea istoriei, traditiei si culturii”. Ba mai mult,  ar fi trebuit facute „20 de spoturi” si ar fi trebuit sa ruleze si in franceza si in germana, mai spune Agathon.

Sorin Psatta mentioneaza ca „prin spoturile astea mici iti asiguri frecventa mai mare pe media. Este o tactica de eficientizare a bugetului de media, in primul rand”.

Pe de alta parte, spoturilor le lipsesc imaginile cu litoralul si statiunile montane.

„As fi vrut ca intr-un spot de prezentare pentru Romania sa gasim si secvente legate de litoral, de statiunile montane, dar ei au focalizat pe cultura, istorie si traditie”, mai spune Agathon.

Acesta apreciaza ca spoturile isi vor atinge, cu siguranta, scopul.

„Am vazut ca difuzarea lor se va face timp de trei ani, ceea ce inseamna un program pe termen lung si care sigur va avea impact asupra celor care incearca sa descopere Romania, asa cum este ea”.

Sorin Psatta nu impartaseste entuziasmul fostului ministru.

„Daca scopul este sa faca oamenii coada la oficiile de turism din strainatate si sa isi cumpere bilete cu destinatia Romania, mie nu imi vine sa cred ca isi va atinge scopul. Nu are cum, pentru ca nu te starneste cu nimic”.

Specialistul in publicitate considera ca spoturile sunt „cat se poate de decente, fara pata, nu ai ce sa le reprosezi”, dar adauga ca in publicitate, acesta nu este neaparat un lucru bun.

In plus, le lipseste ceea ce prin anii `70- `80 s-ar fi numit unique selling proposition. „Ce are Romania in plus, in minus, diferit fata de orice alta tara? Eu, ca turist strain, sa vin in Romania pentru ce?”, se intreaba Psatta.

Presedintele Asociatiei Natioanale a Agentiilor Turistice, Corina Martin, apreciaza initiativa ministerului, dar sustine ca ar trebui acordata mai multe atentie turistilor romani.

„Este benefic si normal sa difuzam spoturi de promovare pe posturi TV externe, este o etapa normala, care se incadreaza in campania de promovare a brandului, dar se neglijeaza in continuare piata romaneasca, desi aceasta este principala piata generatoare de venituri pentru turismul romanesc”, spune oficialul ANAT.

Aceasta a tinut sa sublinieze ca „turismul romanesc depinde in continuare, in proportie de 85%, de romani”.

Articol de Alexandra Grigore

 

 

 

 

 

 

 

 

Anunțuri
Published in: on Iunie 13, 2011 at 11:38 AM  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2011/06/13/bloombiz-despre-spoturile-de-turism-ale-romaniei/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLasă un comentariu

  1. Stimate domnule,Agathon,spuneti va rog guvernantilor sa nu mai umble cu improvizatii.(economate,comisii,mariri de pensii si salarii,…)SINGURA SOLUTIE ESTE STIMULAREA ECONOMIEI REALE,printr-o lege simpla si reala.Legea trebue sa restitue 1oo%,urmatoarele taxe:-1)Accizele si taxele din litrul de carburant,-2)Taxele vamale si -3)Tva,NUMAI,celor care primariea de comun,oras,sector,(in cadrul descentralizarii reale),le a eliberat autorizatie de producator,importator de bunuri si servicii.ARGUMENTE,EXEMPLE: -1)Daca,RAFINARIEI i se restitue 100% Tva,pentru apa,curent si gaze consumate in procesul de rafinare,pretul carburantilor scade legal si moral cu,n,bani/litru.Simplu,legal,fara comisii,fara acuze,… -2)Daca,AGRICULTURII i se restitue 100% (taxele),pretul lucrarilor si al produselor agricole scade.STIMILATI de restituirea taxelor,AGRICULTORII se vor asocia din proprie initiativa. -3)Daca,IMPORTATORILOR,li se restitue 100% taxele vamale,pretul produselor importate (CARTOFI,CEAPA,MEDICAMENTE,…)scade. -4)Daca,producatoeilor de ALCOOL,TIGARI,…(autorizati),li se restitue 100% (taxele),pretul acestor produse scde.Din momentul intrarii in vigoare a legii orice pret suspect indica adresa exacta a evazionistului,care devine o tinta fixa pentru inspectorii garzii financiare.Aceste argumente justifica,o REPARATIE a ce a STRICAT Tva de 24%. -5)Daca,TAXIMETRISTILOR,(autorizati),SCOLILOR,SPITALELOR ,,,li se restitue 100% taxele),pretul serviciilor scade. Comisionul pentru serviciul de restituire in valoare de n%,ramane la primarie. La bugetul statului raman taxele de la evazionisti,de la cei care se plimba si de la strainii care ne viziteaza,tranziteaza tara.Pretul carburantilor si taxelor trebue sa fie ca in U.E.,prin restituirea 1oo% a (taxelor)ne salvam de la pericolul „DRODBULUI DE SARE ACTUAL,criza,evaziunea,recesiunea” -Daca solutia nu este buna sa o recomandam altor state,ca sa vedem daca da rezultate.Cu deosebit respect v-am deranjat,pentru ca meru putera cauta solutii iar noi,?,Din Bacau,Bogdan Ioan -30,iul,2011 Sanatate si sa auzim de bine.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: