Bucureştiul turistic câştigă teren

Editorialul de luni din Curierul National

După invazia spaniolă de la Finala Europa League, când Bucureştiul a arătat ce poate în calitate de gazdă, Capitala îşi continuă drumul spre a deveni o adevărată destinaţie turistică europeană. De data aceasta, pe zona turismului de distracţie, care devine tot mai importantă pe piaţă. Tocmai de aceea, vineri noapte, a fost lansat în Bucureşti THE BEAT (http://www.thebeat.ro), un sistem informaţional alcătuit dintr-o platformă interactivă online (site şi blog) şi o aplicaţie smartphone dedicată organizatorilor de evenimente şi consumatorilor acestora. Este vorba de ceea ce presa a numit „detectorul de distracţii”, o aplicaţie online care le oferă clienţilor date exacte despre toate evenimentele şi ofertele sociale care au loc în Bucureşti, folosind sistemul GPS pentru a ajuta doritorul să ajungă la destinaţie mai uşor.

Turismul românesc nu mai poate rămâne la nivelul aspiraţiilor anilor 80, când singura distracţie erau plimbările pe înserat, iar lumea se ducea la culcare la 10 seara. Dacă nu înţelegem cât de important a devenit turismul de distracţie, s-ar putea să nu fim capabili să atragem valurile de turişti care caută exact aşa ceva. Spaniolii veniţi pentru meciul de fotbal au dovedit-o pe deplin: ei au petrecut în centrul istoric al Capitalei până dimineaţa, arătând tuturor în ce fel Bucureştiul ar putea deveni magnet turistic.

THE BEAT este un produs ultramodern de promovare a turismului de distracţie aşa cum folosesc şi ţările avansate tehnologic, şi tocmai de aceea Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii crede în rostul său pe piaţa românească, mai ales că se va dovedi util şi pentru turiştii străini. Nu pot să uit cu o familie de britanici a aterizat la Mamaia în această primăvară după ce a văzut pozele frumoase de pe internet, dar a nimerit în extrasezon, motiv pentru care Mamaia era pustie. Un sistem ca THE BEAT este mereu actualizat, iar cine îl foloseşte nu poate avea surprize, pentru că este informat în fiecare clipă asupra desfăşurării evenimentelor şi stării de fapt a zonelor de petrecere. E important de ştiut, în plus, că THE BEAT este un produs sută la sută românesc, atât din punct de vedere al creării lui, cât şi al investitorilor implicaţi. Mă bucur întotdeauna când inteligenţa şi capitalul românesc produc ceva pentru piaţa autohtonă, singurul meu regret fiind că nu văd acest lucru întâmplându-se mai des.

Aşa încât, pentru mine, apariţia THE BEAT este semnul că turismul românesc se modernizează şi se îmbracă la modă, lepădând hainele vintage pentru ultimul răcnet în materie de comunicare. Aşa cum este şi normal, având în vedere că trăim în lumea facebook. Pe baza THE BEAT, Bucureştiul va deveni capitala distracţiei nu doar în România, ci şi la nivel european, iar acest lucru este mai mult decât îmbucurător.

 

Anunțuri
Published in: on Mai 20, 2012 at 10:57 AM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://danmateiagathon.wordpress.com/2012/05/20/bucurestiul-turistic-castiga-teren/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: